星期五, 5月 08, 2009

學車

去駕駛學院學車都有幾個星期, 趁現在有空, 要考回我大學時「肥在」的路試,

「大力d踩油呀,大力d, (我心諗: 就黎撞啦,), 睇唔睇到呀, 二波都可以咁快... 喂 要停啦喂...」

「比佢去啦, 加多d油tim, 比佢去啦, 唔好踩腳制住(我又諗, 又黎撞), 呢度先大力踩 ....(咁... 幾時會係我車後面擺桶豆腐呀?)」

教車師傅:「你做乜野既?....之前做人事顧問?」
我:「係呀」(動作, 打燈, 準備轉線...).
教車師傅:「我個仔之前....」
我 ( shit... 好多車點算...)
教車師傅: 「佢去左日本.....」
我(太多車, 轉唔到呀, 轉返低波先...哎呀...入錯波, 手忙腳亂中).
教車師傅(繼續吹水...)

總括而高, 「手車點揸」同「牌品」一樣, 都會反映每個人的性格。同出黎做野一樣 跟個好師傅真係事半功倍。

>贏在起跑線 <刁民公園 >

在(Freakonomics)中, 美國有一個longitudinal studies,利用統計學看看成績優秀的學生,會有甚麼環境因素。
列了一系列既原因表,發覺影響學生既成績原因有:
-家庭既教育
-家長既社會地位(social status)
-母親生孩子時過了三十歲沒有(過了是有正面影響)
-出生時孩子的體重(越重越好)
-孩子家中是否說英文
-孩子是否親生領養
-家長有否參加家長會
-家中書本的數目

而與成績無關的是:
-家中是否完整
-有沒有家境較好的鄰居
-母親在孩子未入幼稚園時有否做工
-孩子提早入學
-父母會帶孩子去博物館
-父母會讀書結小孩聽

可以影響到因素基本上都是同父母的社會地位, 文化程度直接掛鉤,父母後天對子女做的反而影響不太大...

書中的結論是過份照顧子女,正如相信單靠銀彈策略可以贏一個民主選舉一樣。

" an overbearing parent is a lot like a political candidate who believes that money wins elections, whereas in truth, all the money in the world can't get a candidate elected if the voters don't like him to start with"

不過另一本best seller,Malcolm Gladwell(tipping point同blink的作者) 就提高一個走捷徑的方法。那就是讓孩子遲一年開學, 他發覺了通常能夠進入高中聯賽的學生通常都集中在幾個月份出世,都會比同學年的孩子年紀大。原理就是因為比同學年的早發育,反而會有機會入校隊(or 入精英班), 另到有更多機會練習, 就會有更好成績。按此道理,早入學的神童,反而是沒有這方面的優勢...

沒有留言: